torsdag 28 oktober 2010

T minus one

Nu är det dagen innan "föreställningen" och många saker har hänt även fast är väldigt små förändringar som skett. Sista scenen är slaktad sen länge och andra kortare detaljer har lagts till för att "dra ut" på gestaltningen. Låtarna har bestämts och jag (som gått från en huvudrollskaraktär till en en-minuts-statist) har tagit ansvar över tekniken gällande hela showen. Ja, inte ljuset då, det har vår eminente Peter gått igenom lite snabbt tidigare idag. Sa jag snabbt? Ja minst sagt, reptiden var på tok för kort men det var å andra sidan något jag redan förstod långt innan vi började att öva i Teater2-salen. Även om en föreställning är så kort som tjugo minuter så behöver man minst två timmar för att synka ihop allting med ljus, ljud, bild och agerande. Som tur är så känner jag att mina klasskollegor kan sina scener och behöver inte öva något mer på själva framförandet så det känns bra. Hoppas bara att allting gällande tekniken klaffar imorgon... På tal om det så fixade jag det sista fin-slipet på bildspelen för typ två timmar sedan, nu kommer det att vara helt kolsvart när inget annat skall visas på projektorn och DET är bra! :)
Något annat att oroa sig över skulle kunna vara nyhetsinslaget i gestaltningen. Inte nog med att jag behöver byta "ljudspår" titt som tätt i programmet, nu måste jag även skriva nyheterna som kommer att synas i bakgrunden. Men det ska nog inte vara någon fara, lite stress & press har väl aldrig skadat? ^^

Nej nu blir det till att slappna av och götta sig! peace out :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar